Sandsøya, Kvamsøya og Ronja Capital.. FOR EN DAG!

Sunnmøre viste seg som vanlig fra sin gode side og lot regnet utebli. Denne dagen hadde jeg gledet meg masse til 😊

damer som selger vafler
Vaffelsalg til Kreftforeningen

På Kvamsøya sto hele Brimer og de lokale på fergekaien og tok imot oss med klapping og jubel. Hele seansen ble filmet av drone før vi syklet inn i teltet ved Brimer hvor det ble servert grillmat til hele gjengen. All maten var sponset av Coop marked på Kvamsøya, og overskuddet på hele 7500 kroner gikk direkte til kreftforeningen. Videre fikk vi 3000 kroner fra Øyklang, i overkant av 4000 etter innsamling på kvamsøydagane og 1000 kroner fra idrettslaget. Helt utrolig mottakelse på Kvamsøya med både små og store! Vi tok så en rask tur rundt øyen på sykkel for sightseeingen sin del, eller det vil si frem og tilbake ettersom det ikke er mulig å sykle rundt.

På Sandsøya sto 7-10. klasse klare på fergekaia og ventet på oss da vi ankom, og alle ble med videre til Coop`n hvor store deler av øyas befolkning var samlet for å ta oss imot. De hadde vaffelsalg til inntekt for prosjektet og hadde klart å samle inn hele 4000 kroner, helt utrolig! Videre kunne helselaget overrekke 1000 kroner, Sandefisk overleverte 1 krone per kilometer og 3000 kroner fra Sandsøy hornmusikk. Det var en fantastisk opplevelse å bli så godt mottatt, og det gir en utrolig motivasjon for hele reisen til Kirkenes!

mann med barn på skuldrene og dame med en sjekk i hendeneVi tok oss enn sykkeltur opp i Vågen som vi sendte direkte på facebook slik at alle kan gå inn å se hvor flott det er på øyen! Da vi kom tilbake til butikken hadde Anja og Sander ankommet øyen, og det var så utrolig kjekt å se igjen begge to! Sander var i toppslag og blid som alltid, og jeg gleder meg allerede til Ålesund. Anja hadde også fått med seg en helt spesiell overraskelse fra høvdingen, som for øyeblikket slikker sol på Kreta. Hun kunne overrekke hele 50 000 NOK fra Ronja Capital, som er investeringsselskapet vårt. Det var ekstra spesielt at det kom på Sandsøya hvor både min far og selskapet vårt, Sølvtrans, har sin opprinnelse.

Tusen takk for støtten fra Kvamsøya, Sandsøya og Ronja Capital på til sammen 78 000 kroner!

to barn i barnevogn og mann på sykkel ved siden av
Representanter fra Sandsøy Barnehage

I morgen kommer NRK som skal følge oss fra Kleven Myklebust, via Gjerdsvika til Fosnavågen, før vi sykler videre til Ålesund for å få med oss Ålesund Live 😊

Husk at alle har mulighet til å være med å by på et fantastisk opphold på Skjerjehamn som blir donert av Firda Seafood Group. Fristen er i morgen Fredag kl 14.00, bud gis på chatten ved live-trackingen på forsiden til Yngel.no